7/2/17

πηλός, μάρμαρο , χαλκός

οι γλύπτες  δοκιμάζουν την τέχνη τους  στην πέτρα , στον πηλό ,στο μάρμαρο




Η λέξη άγαλμα, που σήμαινε αρχικά κάθε τι που προκαλεί ευχαρίστηση, αλλά στην συνέχεια κατέληξε να σημαίνει, εξαιτίας της συνήθειας που απόκτησαν οι αρχαίοι να στήνουν ομοιώματα των θεών προς τιμή τους, κάθε ομοίωμα από μάρμαρο, ξύλο, μέταλλο ή πηλό που απεικονίζει, είτε θεούς είτε ημίθεους.




Ο στρατός Terracotta (που σημαίνει «ο πήλινος στρατός»), είναι μέρος μιας τεράστιας νεκρόπολης αφιερωμένης στον πρώτο αυτοκράτορα της Κίνας, τον Qin Shi Huangdi. Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, η νεκρόπολη δημιουργήθηκε από 700.000 εργάτες οι οποίοι χρειάστηκαν 36 ολόκληρα χρόνια για την ολοκλήρωσή της.

Πήλινες νίκες

Οι δύο Πήλινες Νίκες αποτελούν ακρωτήρια στέγης ρωμαϊκής εποχής και χρονολογούνται στον 1ος-3ος αι. μ.Χ.(νέο μουσείο ακρόπολης)
  
Μέσα στον έβδομο προ Χριστού αιώνα δοκιμάζουν οι γλύπτες στην Ελλάδα τη δύναμή τους στην πέτρα, δίνοντάς τους ανθρώπινη όψη. Χρησιμοποιούν στην αρχή μαλακές πέτρες (τον πωρόλιθο) που λαξευόταν ευκολότερα κι ύστερα το μάρμαρο. Πρόκειται για διάφορα είδη ασβεστόλιθων, όπως:

• ο πωρόλιθος
• ο τόφφος
• ο απολιθωματικός ασβεστόλιθος
• ο ψαμμιτικός ασβεστόλιθος

πωρόλιθος ή πώρος ή πουρί (γερμ. Kalktuff [προσθήκη nickel] αγγλ. tufa)· πορώδες ασβεστολιθικό πέτρωμα, το οποίο αποτελεί συνήθως σχηματισμό γλυκών νερών, πλούσιων σε ανθρακικό ασβέστιο. Πολλές φορές όμως με την ίδια ονομασία χαρακτηρίζονται ορισμένα ασβεστομαργαϊκά ή ψαμμιτικά πετρώματα θαλάσσιας προέλευσης. Στην Ελλάδα εκτεταμένες εμφανίσεις πωρολίθου απαντούν στον Πειραιά, στον Ισθμό της Κορίνθου, στην Αίγινα, την Κίμωλο, τη Σκύρο, τη Ρόδο κ.α.

Το μάρμαρο είναι πέτρωμα αποτελούμενο κατά το μέγιστο ποσοστό του από ασβεστίτη. Είναι προϊόν ανακρυστάλλωσης ασβεστολίθων. Η λέξη ετυμολογείται από την αρχαιοελληνική μάρμαρος, δηλαδή «λαμπερός λίθος».
Ο Ερμής Κρατά το παιδί-Διόνυσο, του Πραξιτέλη, Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας
Το μάρμαρο έχει τη χημική σύνθεση του ανθρακικού ασβεστίου ή ασβεστίτη (CaCO3) ή του δολομίτη ((Ca,Mg) (CO3)2) ή και συνδυασμό των δύο ορυκτών. Ο καθαρός ασβεστίτης είναι λευκός, αλλά ορυκτές προσμίξεις προσθέτουν χρώμα σε τυχαία πρότυπα. Για παράδειγμα ο αιματίτης προσθέτει το κόκκινο χρώμα
Η Αφροδίτη της Μήλου
Υλικό
Μάρμαρο
Δημιουργήθηκε
1ος αιώνας π.Χ. περ. το 100 π.Χ.
Καλλιτέχνης
Αγήσανδρος ή Αλέξανδρος
της Αντιοχείας
Ανακαλύφθηκε
Σε αγροτική περιοχή της Μήλου,
από τον Θεόδωρο ή Γεώργιο
Κεντρωτά στις 8 Απριλίου του 1820
Περίοδος/
πολιτισμός
Ρωμαϊκή Δημοκρατία
Διαστάσεις
2,02 μ. ύψος, 203 εκ. μήκος
Παρούσα τοποθεσία
Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι

Με την επικράτηση των Ρωμαίων, η γλυπτική δε σταματά να δίνει αξιόλογα αριστουργήματα. 
Η Πιετά στην είσοδο του Αγίου Πέτρου

φιλοτεχνήθηκε στα 1498 - 1499 από τον Μιχαήλ Άγγελο, είναι ένα μαρμάρινο γλυπτό στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στην πόλη του Βατικανού.


Ο Δαβίδ στη Galleria dell'Accademia της Φλωρεντίας.


Χάλκινα αγάλματα



Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους ο χαλκός είναι το πρώτο από τα μέταλλα που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος για την κατασκευή σκευών, εργαλείων και όπλων. Εκτιμάται ότι ο χαλκός έγινε γνωστός περίπου το 9.000 π.Χ., πιθανόν επειδή απαντά ως αυτοφυής και δεν απαιτεί μεταλλουργική διαδικασία για την παρασκευή του σε καθαρή μορφή.
Ο Ηνίοχος, περ. 475 π.Χ. Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.
Χάλκινο άγαλμα φυσικού μεγέθους, σχεδόν ακέραιο.

Ο ορείχαλκος είναι κράμα χαλκού – ψευδαργύρου που χρησιμοποιείται από την ελληνιστική εποχή μέχρι τις ημέρες μας
Ο Δισκοβόλος είναι φημισμένο χάλκινο έργο του αρχαίου Έλληνα καλλιτέχνη Μύρωνα που χρονολογείται γύρω στο 450 π.Χ.


  http://el.wikipedia.org/
  http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=413913
 akrokerama.blogspot.com